Kettlebell

ja det var jag på igår, efter ett par tjat av instruktörerna så vågade jag och monica. Vi har varit sugna länge men på hemsidan så står det att man skall ha tränat 6-12 mån och vara hyffat tränad.  Vi har ju inte tränat så länge och därför tänkte vi vänta, men som sagt igår gjorde vi det :)

Vi började först med 30 min bergstigarpass (spinning) där man kör ståendes i 14 min med mycket motstånd. Sedan var det bara att rusa iväg och anmäla sig till kettlebell och sedan in i salen.

Haha under första övningen trodde jag att jag skulle flåsa ihjäl mig. Detta var inte bara styrka utan även kondition. Efter den första så blev det mycket bättre. Dom 30 min gick väldigt fort. Vi kommer absolut att köra detta fler ggr.



Hur som helst idag så har jag GRYM träningsvärk, haha så här har jag inte kännt sedan första Bodypump passet :)
Men på torsdag då är jag på det igen.

Nä nu skall jag dricka lite kaffe och greja lite. Ebba får nog stanna hemma idag för hon är så hostig och snorig. Och under dagen kommer även tommy och birgitta.

Ebba har massor av planer för helgen med farmor.

Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0