Mitt tappra försök till att ha en blogg

och jag förstår egentligen inte varför jag ens provar och varför jag skall ha en ...
jaja slut dravlat om detta.

Om ca 1 timme så skall jag och monica iväg och träna på gymnasium. Vi skall träna 30 min spinn och sedan 30 min Core. Vi har sedan mitten av september tränat 3 ggr/vecka. känns så gott att ha börjat träna. Ja nu vågar jag säga att jag har börjat träna ... förut vill ejag inte ta det i munnen eftersom jag har börjat träna förut och slutat lika fort som jag har börjat. Men nu efter ett X antal veckor och pass så kan jag faktiskt stolt säga att jag tränar :)

Vi tränar på ett ställe som heter gymnasium, ett väldigt fräsht och nytt ställe, det ligger precis vid mitt jobb och det blir bra sedan när jag är tillbaks på kontoret.
Det bästa med detta ställe är att dom har barnpassning, och det måste vara världens bästa fröken som jobbar där. Båda barnen älskar att vara där. Ebba följer tom varje lördag morgon när jag tränar.

Självklart har jag ett mål med träningen och det är: att få må bra, gå ner i vikt. Så jag försöker äta bra. Måste sluta upp med att hoppa över maten, och detta gör sig själv nu tycker jag när jag har börjat träna, för kroppen skriker efter mat.

Även mange tränar för fullt, han styrketränar 3 ggr/vecka och springer 1-2 ggr/vecka, skälvklart skall han vara värst ;)

Igår var jag och mange till tandläkaren och gjorde en kontroll, vi fick båda stämplat OK i baken. Som vanligt så hade jag mycket tandsten och skall använda tandstickor och tandtråd. skönt var det iallfall att jag inte hade några hål, räknade ut att det är  14 år sedan jag hade ett hål, det säger rätt mycket om hur gammal man är :(

Nä nu skall jag göra det sista här hemma innan det är dax att sticka iväg

Han vill bara stå upp hela tiden, han förstår inte att han bara är 9 månader och inte har balansen för det ...

Kommentarer
Postat av: Pia

Vad stor han har blivit! Och jätte gullig!

2008-10-17 @ 19:42:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0