Summering av NYC

ja här har inte inläggen duggat tätt direkt.
 
Tänkte att jag skulle summera USA vistelsen.
 
Vi anlände till New York på måndag eftermiddag, för att göra det enkelt för oss så tog vi en taxi till hotellet. Det blev lite dyrare än vad vi hade trott men så här i efterhand så är vi ändå nöjda med beslutet.
Checkade in och konstaterade att man får vad man betalar för :) Vårat rum var pyttelitet, men det spelar mindre roll eftersom vi inte har några planer på att stanna inne. Så vi lämnade bara väskorna och begav oss sedan ut i vimlet.
 
Hittade en mysig liten Italiensk restaurang som vi imundade en underbar middag.
 
Tisdagen gick vi ut tidigt för att hitta en affär som heter BH photo and video, WOW säger jag bara, både jag och mange blev riktigt imponerade. Här inhandlade jag mig en ny digital kamera och mange ett nytt moderkort till sin nya dator.
När man går runt och tittar på priserna så blir man riktigt avundsjuk... alltså det är typ halva priset eller mer.
Gick sedan hem med prylarna för att sedan ta en riktigt lång promenad
På kvällen sedan så njöt vi av att se Times square, var in på Toys r us där och det var en upplevelse kan jag lova. Ebba hade älskat det. I mitten av affären så var det ett pariser hjul som barnen kunde åka i. Sedan hade dom ett barbie hus som man gick in i för att handla allt som har med barbie att göra.
 
Onsdagen så gick vi ut vid 09:00 och kom sedan hem vid 19:00.. Vi gick från vårat hotell som låg vid 30 Street till Wall street. Målet var att hitta en elektronik affär som låg nästan längst ner ... Vi frågade några poliser efter vägen och dom kollade alla konstigt på oss eftersom vi ville gå dit ner ... tydligen skulle det vara riktigt långt. Passerade china town och det var ett helt tokigt ställe. affären ifråga var en riktig besvikelse, gick därifrån för att se wall street och grould zero.
var även in i den kända affären Century 21, haha där fick mange panik så jag fick inte möjligheten att göra fynd ;)




På vägen ner dit så sprang jag på en scrappbooking affär där jag inhandlade lite punchar och så.
Väl hemma så hade vi gått ca 40 tusen steg ... det ni. Benen var som gele.
Även denna dag tog vi oss upp till Times Square.



Torsdagen så gjorde vi lite sista minuten shopping. Sedan beställde vi en shuttle till Newark airport där vi hämtade ut våran hyrbil. Satte fullfart mot Basking Ridge och vårat hotell. Vi skulle nämligen fira Thanksgiving med mina gamla vänner Brigid och Matt med familjer.
Så vi checkade in och duschade för att sedan sätta oss i bilen igen.
Väl hos dom så fick vi äta en tradition enlig thanksgiving middag med kalkon osv
Det var jätte mysigt och trevlig kväll.





Fredag så tog vi oss en sovmorgon, eftersom det blev riktigt sen kvällen innan.
Tog sedan mange till ett jättestort "MALL" där shoppade vi lite julklappar. 
Denna dagen var den lugnaste dagen. Vi var rätt möra.
 
Lördagen så åkte vi till Valley Sports för att överraska Regina, åhh det var så skoj att ses igen. Vi hängde i affären och snackade med grabbarna o Reggie. Hon visade oss den nya affären....
När vi var där så ringde Hiland och ville att vi skulle ses för att äta lunch. Så vi åkte dit, åhh det kändes lite nervöst. Nu skulle jag träffa min gamla familj igen. Haha väl där så kändes det som att jag kom hem så det var inget att vara orolig för ju.
Gud vad barnen har vuxit. Trenor har hunnit bli 17 år och Thornton 15 år.
 
Jane var på väg för att fixa naglarna så hon hade beställt tid för mig med, så mina naglar blev så fina. Mange stannade hemma med grabbarna. Sedan kan man ju inte åka någonstans med Jane utan att shoppa :) Så vi begav oss till TJMAXX.
Hon köpte massor av kläder till barnen, bla en kostym till Ludde och en underbar klänning till Ebba.
 
När vi sedan kom tillbaks så var det ju kväll så det blev ingen lunch. Utan Hiland hade beställt bord på en italiensk restaurang. Det komiska var att dom hade inte varit där på många år och när vi kom dit så inser jag att det var samma restaurang som dom tog mig till när jag kom dit som Aupair.
Så tusen tack för en underbar middag.
Vi följde sedan med dom hem för att tillbringa hela kvällen för många olika samtal.
 
Söndagen sedan så tillbringade vi även den med som ovanstående. ok det blev shopping idag med :)
Middag åt vi med Regina och hennes man Alan. Dom tog oss till ett underbart "Steak house"
Eftermiddagen så åkte vi till affären där regina fick mig och mange att prova nya skridskor.. Så nu har jag och Ebba nya skridskor. Mange skall få sina skickade till sig sedan.
haha vi åkte hem från affären vid 2 på natten. det tar ett tag eftersom man måste "Baka" dom också.
 
Måndagen så gjorde vi det sista av shoppingen, det innefattade att vi fick köpa en till väska.
Som ni förstår så har denna resa varit väldigt mycke shopping.
Allt är så billigt, fast det är ju relativt ... eftersom vi har köpt märkes kläder så kostar dom ju endel även fast att det är billigare än i sverige.
 
Så nu planerar jag och mange redan nästa resa till USA. Fast den gången så lär vi inte bo nått i NYC, då tar vi och åker ut direkt till Basking Ridge.
Är så glad över att mange gillade USA.
 
Hmm, nu har jag skrivit så mycket så jag vet knappt vad jag har skrivit
 
Så summan är att vi har haft en TOPPEN resa, även fast att vi inte är så utvilade. Men vi har njutit av sällskapet av varandra och sällskapet av mina/våra vänner.
 




Kommentarer
Postat av: Farmor

Vilken härlig resa ni har gjort och få träffa gamla vänner igen.

En Challis i NY! Lite coolare än våran Challis kanske...:)

Kram

2009-12-08 @ 18:04:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0