Sjukhuset igen

att inte jag och mange bryter ihop.. Självkalrt gör vi inte det när man är mitt upp i allt.
Nu är det Ebba igen. Hon har inte varit bra sedan körtelbuken, hon har inte kunnat äta, hon har varit grå i ansiktet  och haft febertoppar av och till.
som jag skrev igår så vaknade vi med att hon hade feber igen. och åter igen började hon klaga över magen. Direkt när hon sa det så tänkte jag: jaha nu har hon också fått magsjuka. Men timmarna gick och hon åt lite och var på toa och gjorde nr2. men sedan pangbom så blev hon så himla dålig, febern steg och fick JÄTTE ont i magen och blev helt utslagen i sängen.
Ringde sjukhuset och dom ville att vi skulle komma in. ringde lillebror som kom ner för att passa Ludde. mange var på väg hem så vi var färdig packad och klar när han kom hem. Precis innan vi skulle åka så kräktes hon. Kräktes en gång i bilen med.
Kom in vid 19 fick vänta och vänta. Rutinerad som man är så lämnade vi urin prov direkt.
Fick träffa sjuksköterskan som vi fick dra hela historien för IGEN. Sedan fick vi sitta och vänta och vänta och vänta.
Vid 23 fick vi träffa en läkare. Det visade sig att kiss provet inte var bra. Kan vara en urinvägsinfektion...
Men dom har skickat den på odling och det kan ta några dagar. Eftersom det var så så ville dom även ta blodprov.
Ebba skrek som en tok, helt hysterisk *extremt blodrädd*
Hon sa att ifall dom proverna inte visade nåt speciellt så skulle hon skicka en remiss till medicin.
Sedan kom kirurgen in och ville att vi skulle komma tillbaks idag för att göra ett ultraljud igen.
så imorse så var vi på plats igen..
Nu behövdes ingen ultraljud för dom hade kollat på de gamla bilderna och det såg bra ut.
Det dom nu har gjort är att ta en massa prover för att kolla levern, saltvärden osv.
Dom svaren får vi på fredag. dom kan inte säga vad som är fel, men att nåt är det.
Jag hoppas på att det är ett virus......

Nu ligger mange, vi har inte sovit så bra inatt, många funderingar.
Själv så skall jag åka till tandläkaren snart och ta bort stygnen i munnen.

Ja hur mår ebba nu då!? Hon är piggare, febern är borta. Men hon har riktigt ont i magen. Hon har inte kräkts nåt mer.

Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0