Jag har galopperat för första gången ..

Åhh inte var det frivilligt vill jag säga.

Var på min andra ridlektion idag. Blev tilldelad en ny häst (Ajax) När jag fick honom så sa den tidigare ryttaren att han inte var så snäll i boxen .. hmm OK. men han skulle tydligen vara snäll att rida på.

idag så fick vi öva på att rida slalom både i skritt och i trav, sedan fick vi flytta en kopp från en pinne till en annan, sedan fick vi även flytta flaggor som satt i en kona till en annan kona.
Slutet av detta så skulle vi skritta eller trava över en bom. Allt detta gick jättebra, dock så tyckte jag att flaggorna var besvärliga.

En kille råkade röra sin häst med en flagga och denna hästen blev rädd och började galoppera, det slutade i att en andra häst också började galoppera. Då blev jag nervös o red in i mitten, tyckte det kändes olustigt. Stog o pratade med ridläraren en stund. sedan så travade jag iväg och precis när jag vänder om mot bommen så börjar min häst att galoppera, ajax hoppar över bommen o jag känner att hjärtat hoppar ur kroppen. Det ända jag tänkte på var att nu får du banne mig hålla i dig. Ajax galopperade 1,5 varv innan jag fick stopp på honom.
Herre jävlar, detta var en NÄRA DÖDEN UPPLEVELSE ...

Trodde aldrig att jag skulle få stop på honom.

Efter detta så fick vi skritta så att hästarna skulle lugna ner sig och hon plockade bort alla grejer.

Sedan fick jag ta hästen till stallet, precis som den tidigare ryttaren sa så var han inge kul i boxen. Så fort man närmade sig magen med borsten så försökte han bitas.
Att kratsa hovarna var inge kul det heller, han sparkade och grejade.
Haha, adrenalinet pumpade hela vägen hem tills jag fick berätta för mange och svärmor.

Ser redan fram emot nästa Onsdag.

Jo idag så var jag och inhandlade en ridhjälm och ett par ridskor.
Kan man köpa ridbyxor nu när man har galopperat!?!? HAHAHA

Efter att jag hade fixat hästen o tvättat grimman så gick jag och snackade med min ridlärare.
Ville se om det fanns någon plats för Ebba i en knatte grupp, o det fanns det. Så på fredag börjar hon också på ridskolan.

Nä nu skall jag ta och sova, ny arbetsdag imorgon. Sedan kommer vickan så att vi skall göra lite kort.
Kommer att visa några av de nya imorgon eller på fredag.

Jo stort GRATTIS till svärmor som fyller år idag

kram kram

Kommentarer
Postat av: Nilla

Oj, vilka häftiga övningar, låter lite som gymkhana :-) Skönt att höra att det gick bra och att du fortfarande är taggad inför nästa gång!



Kram

2009-10-08 @ 09:36:48
URL: http://nillalala.blogg.se/
Postat av: Farmor

Du blev visst inte avskräckt i alla fall som tur är. Får väl hoppas att det blir lite lugnare nästa gång och att Ajax inte är på dåligt humör.

Kram och tack för det fina kortet! Ska visa det på min hemsida.

2009-10-08 @ 19:07:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0