Ridskolan

Idag har Ebba varit på ridskolan. Vi åkte dit tidigare för att träffa Angela och Amina. Angela och jag rider ihop på onsdagarna och när våra barn träffades så inträffade det en stor kompiskärlek barnen emellan.
Dom gillar verkligen att vara med varandra.

Idag så fick vi Tina igen, hon var inte alls på humör, så fort jag närmade boxen så sparkade hon och när jag väl kom in i boxen så ville hon bita och trycka upp mig mot väggen. var riktigt jobbigt för efter ett tag så blev jag rädd... Till slut så kom ett barns morfar till undsättning. Så han fick hålla i henne och sätta henne på plats medans jag satt på sadeln.
Trenset var ingen rolig historia det heller.... men efter mycket kämpande så blev hon klar.

Ridningen sedan gick jättebra.

Igår var vi iväg och köpte en ny ridhjälm till ebba. Hon ville gärna ha en sådan där mössa som man sätter på hjälmen för det har nämligen hennes ridlärare pauline. Så när vi kom dit så såg pauline att ebba hade en ny hjälm och påpekade detta. Då sa ebba att hon hade ju inte en sådan där färgglad mössa som hon hade.
Hon sa då att hon skulle se om hon inte hade en extra åt ebba. Så efter lektionen kom hon med en lila med stjärnor på. Snacka om att ebba blev glad :)


Surpuppan Tina ;)



 Ebba och Amina


Ebba, Amina med Candy


Kommentarer
Postat av: Petra

Du, surpuppan Tina är rätt söt! :)

Men jag försåt att det inte är roligt när man blir upptryckt mot väggen och den STORA munnen kommer i närheten av en....läskigt!!

Så söta E & A är!!



kram Petra

2010-01-29 @ 21:32:15
URL: http://petraspyssel.blogg.se/
Postat av: Hanne

Hejsan! HIttade bloggen av en slump när jag sökte på Alleby :) Rider också där.

Tina är ju som hon är, gör allt för att slippa jobba! ;-) Fast hon brukar ge sig efter en stund.

Lycka till i fortsättningen!

/Hanne

2010-08-05 @ 18:52:30
URL: http://coronaonslow.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0