Lite mycke nu ... samma som tidigare

Som ni alla har läst i bloggen så har ju Ebba varit sjuk och vi har varit på sjukhuset och så... hon har som sagt blivit frisk även fast att hon inte äter som tidigare så är hon mycket PIGGARE.

Men som jag skrev i tisdags så blev ludde sjuk, han började kräkas och fick feber. I fredags så ringde vi sjukvårdsupplysningen för råd eftersom han inte fick behålla nåt. Dom gav oss rådet att göra socker/salt lösning. Sagt och gjort. Vi matade honom med detta på sked och det gick riktigt bra. Men i lördags så tog det tvärstopp. Han började kräkas igen så vi bestämmde oss för att åka in på barnakuten. Vi kom in vid 21 och 01 fick vi komma därifrån.
Ludde har drabbats av ROTA viruset och det kan ta upp till 10 dagar *pust*
stackars lilla killen, han har gått ner 1.5 kilo och det är 10% av hans kroppsvikt. Han ser så liten och ynklig ut.
Han sover mest hela dagarna, han orkar inte med långa stunder uppe.

I torsdags så drog jag ut en visdomstand och det värker fortfarande... hur länge skall det hålla i sig?

Sedan idag så har jag inte haft någon rolig dag... jag har druckit laxermedel, för imorgon skall jag göra en coloskopi för att kolla mina tarmar. Är sjukligt nervös över vad dom skall hitta. Men ändå väldigt lättad över att äntligen få göra detta.

Sedan på onsdag skall jag till tandläkaren igen för att ta bort stygnen i munnen.
Som sagt det är lite mycket nu.
Hade som en önskan att jag och mange hade kunnat gått ut på lördagen och ätit ihop. Jag tror det är typ 2 år sedan jag och mange åt en middag ihop utan att behöva kasta i oss maten.
Jaja ingen ide att vara bitter, detta är ju endel av att vara förälder, och jag är ju hellre med mina barn iallfall :)
det kommer nog fler tillfällen ......

Dagens kort är på Ludde igen, suck det blir aldrig några kort på Ebba längre... hon har oftast inte tid ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0