Midsommar

Vilken underbar dag.

Dagen började iallfall med panik, fast rätt typiskt oss... Vaknade kl 09:00 och våra gäster skulle komma 10:30.
Under denna tiden så skulle mange få sitt hår klippt, raka sig, duscha. Jag skulle duscha, duka, fixa maten, göra tårtan.
Barnen skulle få på sig kläder osv..

Hur som helst så lyckades jag nästan att få allt klart. På ett sätt så var det helt ok att det inte var klart eftersom vädret inte var med oss.

Vi bjöd på sill, lax, potatis, bröd och monika hade gjort super goda röror. Självklart så blev det en snaps till lunchen (fy, den hade man kunnat avstå :) )
Till efterätt så hade jag gjort Brita tårta och kaffe.

Kanske skall berätta vilka vi firade med: Monika o Olof med familj, Anna o Markus med familj så det var fullt hus :)

Efter detta så var vi så proppmätta så det var skönt att vädret var med oss igen så vi promenerade bort till hembygdsgården. Där var det midsommar dans, lotter osv

var där ´nån timma innan det var dax igen att gå hem till monika o olof.

Där serverade monika en sådan grym god tårta o kaffe.

Sedan hade vi en femkamp, helt otrolitgt nog så gick jag segrande ur detta mellan de vuxna och alla barnen vann.
Olof hade tom fixat priser :)

Till middag så åt vi grillad kyckling, grillad fläskfile och en jättegod potatissallad + en massa olika röror.

Lite senare på kvällen så nallade vi av den goda tårtan igen.

Summering: Väldigt god mat med underbara vänner.

Här är lite kort


Kommentarer
Postat av: Farmor

Vad mysigt ni haft, kul för ungarna med lekar (och er också förstår jag) och god mat ni ätit!

Kram

2009-06-21 @ 11:46:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0