Jodå..

visst lever jag. Helgen har flytit på bra.
Dock så blev jag väldigt illamående igår kväll och var tvungen att lägga mig tidigt. Sedan när det var dax att fixa till välling på natten så vred det till i magen och jag var tvungen att kräkas.
Fy vad jobbigt med magsjuka. Så mange var hemma på förmiddagen och tog ludde så jag fick piggna på lite.
Vid 3 så var både ludde och jag less så jag trotsade illamåendet för att få njuta av solen.
Så vi tog en kort promenad så ludde fick somna, fast först fick han promenera han med. Jag gick till lindex och inhandlade lite nya kläder till Ludde, jösses vad han växer. Nu är det storlek 86 på byxorna som gäller, likaså på tröjorna, fast där kan han visserligen ha 80 fortfarande.

Även jag har shoppat, fast i helgen. Har införskaffat mig ett par nya jeans för hela 99.50 .....  det ni ........

Nu är mange på träning och ludde ligger och sover. Själv så skall jag nog lägga mig vid tv:n tror jag.
Eller så sätter jag mig och spelar lite mahjong.

Imorgon så är det exakt 1 månad tills jag börjar jobba igen, vad tiden hemma med ludde har gått fort.
Det är med blandade känslor. Så nu skall mange vara hemma i 2 månader, eftersom vi inte vill lämna bort ludde förenns han är 1.5 år, vår lilla plutt är ju så liten *skratt* . Inte bara för den sakens skull heller, mange vill ju också vara hemma och få njuta av honom. Den här småbarnstiden kan man ju inte ta igen så det är bäst att passa på.
Ebba var också 1.5 år när hon började dagis och det funkade jättebra. Känns skönt att kunna ha den möjligheten.
Sedan i Juli så skall jag vara hemma igen och i augusti börjar han på dagis.

Pratade med Ebba förut, hon är i Östersund och hon har skaffat sig nya vänner, så mamma säger att hon knappt är hemma. Barn kommer och ringer på hos dom och frågar om inte ebba kan komma ut och leka. Sånt gör mig glad :)
I Rätan har hon också fått vänner
Hon har även gått upp i vikt och fått rosiga kinder, så det skall bli skoj att se henne snart.

kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0