zalami

är min nya stora kärlek.

Det är en väldigt vacker och en "STOR" häst. Ja ni hörde rätt ...
Jag har börjat på Ridskola. Det trodde jag aldrig skulle hända. men gud så roligt det är.
Ser redan fram emot nästa Onsdag när det är dax för min andra lektion.
Haha, hade som en bild framför mig hur man blev ledd med hästen. men icke.
man blev tilldelad en häst, antingen fanns den i ridhuset eller i stallet. Min häst fanns i ridhuset.
När det var dax för oss "Nybörjare" så fick man gå ut till sin häst som stod på led med de andra hästarna. Hoppa upp på hästen och sedan skritta runt runt o runt. Helt själv... herregud vad hjärtat pickade. Sedan fick vi rida i olika formationer och träna på stora och små volter.
Sista 15 min så fick vi trava och även då i formationer.
När lektionen var över så fick man stå o vänta o se om det var någon fler som skulle ha sin häst. Zalami skulle in i stallet så jag fick ta honom dit och sedan sadla av honom, krattsa hovar osv.

trodde att jag skulle ha väldig träningsvärk, speciellt efter allt travande. Men det är inte så farligt, har lite ont i sittknölarna.

Fick tom beröm av ridlärarna :) Dom trodde att jag hade ridit förut.

Så tack svärmor för att du puschade mig till detta. Samtidigt vill jag tacka Pernilla för att jag har fått varit med dig i stallet så att jag hade lite hum om hur det gick till, hade varit totalt lost annars.

Kommentarer
Postat av: Nilla!

Anna, du är grym! Faan va kul att du också lär dig rida :-)



Kram



Pernillan



btw.. haha, zalami mellan låren... asg

2009-10-02 @ 17:01:29
URL: http://nillalala.blogg.se/
Postat av: Farmor

Det är faktiskt jag som ska tacka, jag är hur glad och tacksam som helst att du anammat denna fina fritidssysselsättning.

Kram

2009-10-03 @ 20:38:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0